Valvomme etujasi Suomessa sekä kansainvälisesti
Marketing Finland on vuodesta 1951 lähtien valvonut markkinointia tekevien yritysten etuja. Olemme olleet mukana muovaamassa markkinointia säätelevää lainsäädäntöä, luomassa alan käytäntöjä, perustamassa markkinoinnin itsesäätelyelimiä sekä tuottamassa ja levittämässä alan ohjeistuksia. Osana edunvalvontaa annamme mm. lausuntoja ministeriöille ja viranomaisille markkinointia ja viestintää koskevien lakien sekä linjausten valmisteluvaiheessa. Seuraamme myös alan kansainvälistä kehitystä ja vaikutamme markkinointiin liittyvään EU-lainsäädäntöön kansainvälisten yhteistyöjärjestöjemme, mm. kattojärjestö World Federation of Advertisersin (WFA) kautta. Viimeisten vuosien aikana edunvalvonta on kohdentunut yhä enemmän digitaaliseen markkinointiin, jossa mainonta on keskittynyt muutamille alustoille, joiden kanssa käymme keskustelua suoraan sekä WFA:n kautta. Markkinoinnin lakityöryhmä käsittelee tapaamisissaan uusia lakihankkeita, joista tiedotamme jäsenistöämme.
Valvomme myös sinun yrityksesi etuja
Markkinoinnin edunvalvonta tarkoittaa myös sinun yrityksesi etujen varmistamista. Jäsenemme voivat kysyä meiltä neuvoja mihin tahansa markkinointiin, mainontaan ja yrityksen brändin liittyvissä asioissa. Markkinoinnin asiantuntijamme yhdessä laajan asiantuntijaverkostomme kanssa neuvovat ja sparrailevat kanssasi mm. markkinoinnin suunnitteluun, toteuttamiseen, kumppanien valintaan sekä sääntelyyn liittyvissä asioissa. Jäsenenä saat tunnukset Markkinoinnin työkalupakkiin, josta löytyy sopimuspohjia, tutkimuksia, webinaareja sekä ohjeistuksia.
Maailmanlaajuinen edunvalvontaverkosto
Edunvalvonnassa valttikorttimme on vahva verkosto, joka koostuu maailman johtavista brändeistä. Suomessa edustamme yli 90 % markkinoinnin ja viestinnän investoinneista ja kattojärjestömme WFA edustaa yli 90 % maailman mainosinvestoinneista. Yhdessä olemme vahvempia ja pystymme neuvottelemaan parempia ehtoja sekä vaikuttamaan markkinoinnin lainsäädäntöön. Lähes 500 jäsenyrityksen mandaatilla edustamme markkinointi- ja viestintäalaa aktiivisesti myös kotimaisessa mediassa.