Siirry pääsisältöön
Sivuston logo
  • Etusivu
  • Lisää
Suomi ‎(fi)‎
English ‎(en)‎ Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
Käytät vierailijatunnusta
Kirjaudu
Etusivu

Tervetuloa ! 👋


Marketing Finland Academy

- opi ja ole askeleen edellä!

Marketing Finland Academy

Tule kehittämään markkinoinnin ja viestinnän osaamistasi Marketing Finland Academyyn!

Koulutuslisenssillä pääset osallistumaan viikoittaisiin markkinoinnin ja viestinnän livewebinaareihin sekä oppimaan tallenteiden avulla omaan tahtiisi. Palvelusta löydät satoja korkeatasoisia markkinoinnin koulutuksia, joissa kouluttajina toimii yli 100 alan huippuasiantuntijaa.

Selaa sivua alaspäin tutustuaksesi koko koulutustarjontaan. Avoimet markkinoinnin koulutukset -kategoriasta löydät kursseja, joihin pääset tutustumaan myös ilman lisenssiä!

 

Lue lisää Marketing Finland Academysta  Osta lisenssi verkkokaupasta

 

Tiedoksi sinulle Academylainen! 👋 Järjestämme 20.5.2025 Helsingissä inspiroivan live-workshopin "Luova toteutus tekoälyn avulla", jossa Umberto Onza johdattaa osallistujat tekoälytyökalujen käytännön hyödyntämiseen markkinointitoteutuksissa. Tämä ainutlaatuinen tilaisuus tarjoaa uusia oivalluksia ja käytännön taitoja luovan työn tueksi. Ilmoittautuminen on nyt avoinna, ja paikkoja on rajoitetusti. Osallistuminen on maksullista. Lisätietoja löydät verkkokaupastamme tai ottamalla yhteyttä osoitteeseen koulutukset@marketingfinland.fi. 🤖

Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Linkedin
Ohita
Aihealueet

Näytä kaikki

 
Avoimet markkinoinnin koulutukset Näytä kaikki
Kuvituskuva
Tutustu Marketing Finland Academyyn
Siirry kurssille
Tutustu Marketing Finland Academyyn

Tutustu Marketing Finland Academyn käyttöön!

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
SEO 4: Tekoäly hakukonemarkkinoinnissa
Siirry kurssille
SEO 4: Tekoäly hakukonemarkkinoinnissa

Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme kolmanteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.

Webinaarissa tutustumme, miten hakukoneoptimointi muuttuu tekoälyavusteiseksi? Käymme läpi, miten tekoälyn tuomat ominaisuudet vaikuttavat yritysten SEO-strategioihin ja millaisia mahdollisuuksia tekoäly tarjoaa hakukonenäkyvyyden parantamiseen.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: SEO, tekoäly, SEO-strategia, hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Tekoäly tekstintuotannossa ja tarinankerronnassa
Siirry kurssille
Tekoäly tekstintuotannossa ja tarinankerronnassa

Tämä webinaari on tekoälywebinaarisarjan toinen osa. Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.

Tässä webinaarissa opit kirjoittamaan markkinointitekstejä tekoälyn avulla, erityisesti luovan ja tarinankerronnallisen työn näkökulmasta – miten tekoälytyökalut voivat tukea sinua tässä prosessissa? Pääset myös kurkistamaan, kuinka ammattilainen hyödyntää tekstityökaluja työssään.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: ai, tekoäly, tekstityökalu, gemini, chat gpt, sisällöntuotanto, tarinankerronta, ai-kirjoittaminen 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Tekoälyn perusteet ja luovan työn työkalut
Siirry kurssille
Tekoälyn perusteet ja luovan työn työkalut

Tämä webinaari käynnistää paljon toivotun tekoälywebinaarien sarjamme! Mitä tekoälyn hyödyntäminen merkitsee markkinoijan ja viestijän työssä, ja miten sitä voi käytännössä soveltaa niin, että se tukee luovaa työskentelyä? Tämä koulutussarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen tekoälyavusteiseen markkinointiin, jossa pääset konkreettisesti näkemään, miten tekoälyä hyödynnetään markkinoijan ja viestijän työssä.

Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa tutustutaan tekoälyn perusteisiin käytännönläheisellä ja konkreettisella otteella. Käymme läpi tekoälyn peruskäsitteet ja pohdimme, mihin tehtäviin tekoäly soveltuu parhaiten. Lisäksi tarkastelemme, miten tekoäly muuttaa markkinointia esimerkiksi asiakaskokemuksen luomisessa, markkinointitutkimuksessa, insightin hankinnassa ja datan keruussa. Lopuksi esitellään yleisimpiä ja tehokkaimmiksi havaittuja tekoälytyökaluja.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: tekoäly, generatiivinen tekoäly, asiakaskokemus, AI, tekoälytyökalu, Chat GPT

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Tekoälyasetukset – mitä markkinoija saa ja voi tehdä?
Siirry kurssille
Tekoälyasetukset – mitä markkinoija saa ja voi tehdä?

Mitä tekoälyasetus tarkoittaa, ja miten se ennaltaehkäisee perusoikeusriskejä? Mitä asetuksen soveltamisalaan kuuluu ja mitä ei? Millaisia velvoitteita asetus asettaa eri toimijoille? Näihin kysymyksiin vastaa kognitiotieteilijä Anna-Mari Wallenberg Helsingin yliopistosta webinaariparin ensimmäisessä osassa.

Koulutuksessa perehdytään elokuussa 2024 voimaan tulleeseen tekoälyasetukseen ja sen keskeisiin periaatteisiin. Lisäksi tarkastellaan asetuksen tuomia velvoitteita ja niiden käytännön vaikutuksia eri tahoille.

Kouluttaja: Anna-Mari Wallenberg, Helsingin yliopisto

Avainsanat: AI, juridiikka, etiikka, tekoäly, sisällöntuotanto, ai act

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Vaikuttava ja vakuuttava järjestöyhteistyö
Siirry kurssille
Vaikuttava ja vakuuttava järjestöyhteistyö

Haluatko vahvistaa organisaatiosi brändiä ja rakentaa kestäviä kumppanuuksia? Millaista vaikuttavuutta yritys-järjestöyhteistyöllä voidaan saavuttaa?

Tule mukaan webinaariimme, jossa pureudumme vaikuttavan ja vakuuttavan järjestöyhteistyön mahdollisuuksiin. Webinaari tarjoaa taustatietoa, ideoita ja case-esimerkkejä, joita hyödyntäen voit rakentaa ja kehittää tehokasta ja vaikuttavaa järjestöyhteistyötä.

Käsittelemme webinaarissa mm. seuraavia kysymyksiä: Miten yhteistyö järjestöjen kanssa voi hyödyttää brändiäsi? Miten syventää yhteistyötä ja viestiä siitä kiinnostavasti? Minkälaisia tuloksia yhteistyöllä voidaan saavuttaa? Minkälaista on molemmille osapuolille onnistunut yhteistyö?

Webinaari toteutetaan yhteistyössä VaLa (Vastuullinen Lahjoittaminen) ry:n kanssa.

Avainsanat: vastuullisuus, lahjoittaminen, järjestöyhteistyö, hyväntekeväisyys, brändityö

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
TikTokilla energiaa markkinointiin
Siirry kurssille
TikTokilla energiaa markkinointiin

TikTok mullistaa parhaillaan digimarkkinointia. Sitä käyttää lähes 2 miljoonaa suomalaista keskimäärin 100 minuuttia päivässä ja se tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia myyntiin ja näkyvyyteen. Alusta on vuodesta 2020 eteenpäin ylivoimaisesti maailman ladatuin sovellus ja räjähdysmäinen kasvu luo kaiken kokoisille yrityksille hienoja mahdollisuuksia kehittää liiketoimintaa kustannustehokkaasti.

Webinaarissa avataan käytännönläheisesti TikTokin mahdollisuuksia liiketoiminnalle sekä sitä, kuinka lyhytvideot uudistavat tällä hetkellä markkinointia voimakkaasti.

Kouluttajat: Toni Konsti ja Victor Planson

Avainsanat: tiktok, sosiaalinen media, some, sisällöntuotanto, digimarkkinointi, liiketoiminta

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Effective marketing with LinkedIn
Siirry kurssille
Effective marketing with LinkedIn

With 1 billion members globally and 11 million in the Nordics, LinkedIn is the place for all B2B companies and many B2C companies to reach the right people at the right time with the right message.

Tune in to what the latest product updates are, what’s working and what’s not working on LinkedIn and gain insights on some hands-on tips on how to best succeed with your marketing with LinkedIn.

Speaker: Göran Sällvin

Keywords: LinkedIn, B2B, B2C, marketing, socialmedia

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Canva – päästä luovuutesi valloilleen!
Siirry kurssille
Canva – päästä luovuutesi valloilleen!

Olet varmasti kuullut Canvasta, mutta oletko vielä hyödyntänyt sen loputtomat mahdollisuudet omassa työssä tai organisaation viestintä-, markkinointi- ja myyntimateriaaleissa? Canvan avulla minkä vaan materiaalin tuotannosta tulee hauskaa ja palkitsevaa, ja valmista tulee ennennäkemättömän nopeasti.

Webinaarissa käydään läpi konkreettisia esimerkkejä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit saada Canvasta kaiken irti. Tämä tehowebinaari antaa uusia ajatuksia ja inspiraatiota myös oman työarjen kehittämiseen ja tehostamiseen, sekä asioiden keskittämiseen usean ohjelman tai työkalun sijasta yhteen työkaluun.

Kouluttaja: Sara Kuusivuo

Avainsanat: Canva, kuvamuokkaus, graafinen, luovuus

Siirry kurssille
Kuvituskuva
How can you innovate differently in a competitive landscape?
Siirry kurssille
How can you innovate differently in a competitive landscape?

In this webinar, we provide empirical evidence of how important it is to connect your innovation to other areas of business. Innovation is the rocket fuel for differentiation. Drive brand growth with connected innovation!

Target group: Innovators, brand builders.

Speaker: Manolis Koumantaros

Keywords: brand, innovation, behavioral science, brand strategy, brand building, consumer decision making, marketing psychology

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Voittava kilpailustrategia
Siirry kurssille
Voittava kilpailustrategia

Kilpailut ovat loistava tilaisuus näyttää taitosi ja saavutuksesi markkinoinnin ja viestinnän maailmassa, mutta ne vaativat huolellista suunnittelua ja strategista ajattelua. Tämä koulutus tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten voit suunnitella voittavan kilpailustrategian ja toteuttaa kilpailuihin osallistumisen esimerkiksi Cannes LIONS, Effie ja Finnish Comms Awards -kilpailuissa. Opit askel askeleelta, miten voit luoda vaikuttavia kilpailutöitä ja samalla säästää arvokkaita resursseja.

Kouluttajat: Maarit Aarrekangas, Riku Vassinen, Lauri Toivonen, Mats Nyström

Avainsanat: kilpailut, mainonta, viestintä, markkinointi, tuloksellisuus, KPI, kilpailutyö, voittaminen, kilpailustrategia, CannesLions, Effie, FinnishCommsAwards, FCA, luovuus

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Tervetuloa markkinointi 2024!
Siirry kurssille
Tervetuloa markkinointi 2024!

Tervetuloa aistimaan vuoden 2024 markkinointituulia!

Vuoden ensimmäisessä webinaarissa keskustelemme siitä, mitkä asiat muovaavat markkinointia tulevaisuudessa ja mitä tuoreen markkinointibarometrin tulokset kertovat. Opit ymmärtämään, miten strateginen luovuus on avainasemassa tekoälyvallankumouksen aikana ja miten voit hyödyntää tätä yhdistämällä luovuuden ja teknologian voiman. Tekoäly tarjoaa mahdollisuuksia nyt kaikenkokoisille yrityksille.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Elina Bono, Kari Tervonen, Antti Kallio

Avainsanat: investointi, kuluttaminen, luovuus, markkinointi, markkinointistrategia, ostokäyttäytyminen, teknologia, tekoäly, trendit

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Muotoiluajattelu osana markkinointia
Siirry kurssille
Muotoiluajattelu osana markkinointia

Tässä Marketing Finlandin ja Muotoilusäätiön yhteiswebinaarissa Muotoilusäätiön toimitusjohtaja Heli Pöyry kertoo markkinoinnin tarpeisiin suunnatun muotoilun käytöstä sekä siitä, kuinka muotoiluajattelu edistää markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Webinaarissa tarkastellaan myös aineettoman muotoilun antia sekä vastuullisuussymboleita. Webinaari on suunnattu kaikille muotoiluajattelusta kiinnostuneille markkinoinnin ja viestinnän tekijöille.

Kouluttaja: Heli Pöyry

Avainsanat: markkinoinnin suunnittelu, muotoilu, muotoiluajattelu, muotoilusäätiö, vastuullisuussymbolit

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Erottuvia hyväntekeväisyyden tapoja yrityksille
Siirry kurssille
Erottuvia hyväntekeväisyyden tapoja yrityksille

Yritysten odotetaan yhä enemmän ottavan vastuuta yhteiskunnallisista asioista ja toimivan yhteiseksi hyväksi. Ulkopuolelta tulevien odotusten ja vaatimusten ohella ne todella haluavat tehdä merkityksellisiä asioita omalle toiminnalleen ja arvoilleen sopivin tavoin. Markkinoinnin näkökulmasta hyvistä teoista kertominen asiakkaille ja muille sidosryhmille on kannattavaa ja arvokasta.

Kouluttajat: Pia Tornikoski, Tessa Robertsson, Terje Vangen Schea, Charlotta Arno Storebakken, Ville Mäkilä, Teemu Alanko, Karoliina Kauhanen, Jenni Kaskimeri, Eija Hynynen, Erno Meriläinen

Avainsanat: auttaminen, brändi, brändin rakentaminen, hyväntekeväisyys, järjestömarkkinointi, lahjoittaminen, merkitys, varainhankinta, vastuullisuus, vastuullisuustyö, yhteiskuntavastuu

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Oppiminen ja tulevaisuuden CMO-taidot
Siirry kurssille
Oppiminen ja tulevaisuuden CMO-taidot

Millaisia taitoja tulevaisuuden markkinointijohtajilta vaaditaan?

Marketing Finland ja Skillcode toteuttavat yhteistyössä markkinointijohtajille suunnatun Future CMO Growth -ohjelman alkuvuonna 2024. Koulutus toteutetaan tammi-kesäkuussa livetapaamisina (6 kpl) Helsingissä.
Tule kuulemaan tarkemmin, mistä tässä koulutusohjelmassa on kyse ja esitä kysymyksiä koulutusohjelman toteuttajille.

Kouluttajat: Maria Sipilä, Jenni Kankkunen, Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: brand building, brändin rakentaminen, brand leadership brändijohtaminen, brand marketing, brändimarkkinointi, brändi, itsensäkehittäminen, kansainvälinen liiketoiminta, kansainvälisyys, kasvu, kasvuyritys, markkinoinnin johtaminen, markkinointijohtaja, oppiminen, osaaminen, tulevaisuus, työelämätaidot

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Vastuullisuuden oikeudellistuminen
Siirry kurssille
Vastuullisuuden oikeudellistuminen

Yritysvastuu ja vastuullinen yritystoiminta sekä siihen liittyvä sääntely herättävät monia kysymyksiä. Miksi puhutaan vastuullisuuden oikeudellistumisesta? Mitkä ovat yritysvastuun noudattamisen peruspilarit ja mihin sääntely on menossa? Mitä pitää sisällään yritysvastuudirektiivi ja miten ympäristöväitteet markkinoinnissa pitää tulevaisuudessa todistaa? Miten toimitusketjua voidaan arvioida ja sopimusteknisesti taklata vastuullisuuden näkökulmasta?
Tule mukaan kuuntelemaan vastuullisuuden oikeudellistumisesta.

Kouluttaja: Lotta Uusitalo

Avainsanat: Dawn Raid -sovellus, digimarkkinointi, DMA, DSA, ePrivacy, GDPR, immateriaalioikeudet, IPR, kilpailulainsäädäntö, kilpailuoikeus, Lainsäädäntö, laki, lisenssit, sopimusoikeus, tarkastukset, tavaramerkit, tekijänoikeudet, tekijänoikeus, tietosuoja, tuotesuojaus, vastuullisuus, viestintä, viranomaiset, yritysvastuu, yritysvastuudirektiivi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Travel marketing: creativity, experience, channels
Siirry kurssille
Travel marketing: creativity, experience, channels

Viime aikojen maailman tilanne on muuttanut matkailua ja matkailumarkkinointia merkittävästi ja pakottanut alan yritykset innovoimaan uusia ratkaisuja toimialan elinvoimaisuuden ylläpitämiseksi. Tässä webinaarissa saamme ideoita matkailun digikehittämiseen, vastuullisuuden huomioimiseen ja virtuaalisten elämysten tuottamiseen.

The recent world situation has changed tourism and tourism marketing significantly and forced companies in the field to innovate new solutions to maintain the industry's vitality. In this webinar, we will get ideas for the digital development of tourism, taking responsibility into account and producing virtual experiences.

The webinar will be held in Finnish and in English.

Kouluttajat/Speakers: Kaisa Kosonen, Vesa Vuorinen, Agnieszka Olek, Paul Swallow, Julio E. Jiménez Novella

Avainsanat/Keywords: creativity, digikehitys, elämys, experience, kansainvälisyys, luovuus, matkailu, matkailumarkkinointi, tourism, travelling, Virtuaalimatkailu, VR

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Tekoäly markkinoinnissa – opi ja inspiroidu!
Siirry kurssille
Tekoäly markkinoinnissa – opi ja inspiroidu!

Kun luovuuden nimeen vannova Elina Bono sekä datan hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa meritoitunut Mika Hyötyläinen yhdistivät ajattelunsa voiman, niin mitä muutakaan sopi odottaa kuin maailman ensimmäinen kamppis, jonka jokaisessa vaiheessa on hyödynnetty tekoälyä. Sherpa suunnitteli ja toteutti Nesteelle taktisen kampanjan, jonka tavoitteena oli kasvattaa Neste-äpin lataajamäärää. Yhteistyösopimus, insight, strategia, mediasuunnitelma, copy-tekstit ja visuaalinen ilme suunniteltiin eri tekoälyohjelmia hyödyntäen.

Kouluttajat: Mika Hyötyläinen, Elina Bono

Avainsanat: AI, artificial intelligence, data, kehitys, markkinointi, muutoksen hyväksyntä, revoluutio, strategia, teknologia, tekoäly, työn murros

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Vastuullisuus strategian ytimessä
Siirry kurssille
Vastuullisuus strategian ytimessä

Vastuullisuus on kuin monisivuinen kuutio, josta voi olla vaikea ottaa kiinni. Tässä Marketing Finlandin huippuwebinaarissa avaamme tekoja, joilla markkinoinnin ja viestinnän tekijät voivat tehdä maailmasta paremman.

Kouluttaja: Will Gilroy, Riikka-Maria Lemminki, Anssi Järvinen

Avainsanat: diversity, diversiteetti, equality, inclusion, markkinointi, vastuullinen markkinointi, vastuullinen viestintä, vastuullisuus, viestintä, viherpesu

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä
Siirry kurssille
Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä

Vastuullisuus on paljon muutakin kuin vihreitä valintoja: yrityksiä tarkastellaan entistä kriittisemmin ja niiltä vaaditaan ympäristötekojen lisäksi entistä enemmän myös yhteiskunnallista ja sosiaalista vastuullisuutta. Vastuullisuuden riskit ja mahdollisuudet sekä raportointivaatimukset ulottuvat kaikkeen tekemiseen kumppanien valinnasta rahoitukseen ja viestintään. Vastuullisuus on siis muutakin kuin CO2-päästöjä - mikä on sinun kulmasi vastuullisuuteen?

Kouluttaja: Riku Salminen

Avainsanat: company responsibility, ESG, raportointi, sustainable, yritysvastuu, vastuullinen markkinointi, vastuullisuus

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Unpacking the metahype - Web 3, NFT’s and the metaverse!
Siirry kurssille
Unpacking the metahype - Web 3, NFT’s and the metaverse!

What's going on in the world of Web 3, NFT’s & the metaverse?

A true visionary David Jones, CEO and founder of The Brandtech Group will explore what the hype is all about. Discuss the opportunities for brands but also the dangers, sharing examples of best and worst practice. And finally will give a glimpse into what the future might hold for this embryonic space!

Speaker: David Jones

Keywords: AI, Marketing technology, metaverse, metaversumi, NFT, web3

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Kyberturvallisuus vaikuttajamarkkinoijille
Siirry kurssille
Kyberturvallisuus vaikuttajamarkkinoijille

Miten suojaat sometilisi? Mistä tiedät, onko salasanasi vuotanut? Millainen on hyvä salassana? Mitä teet, jos huomaat tietojen kalastelua?

Tietoisku kyberturvallisuudesta vaikuttajamarkkinoijille ja somevaikuttajille. 

Kouluttaja: Anu Laitila

Avainsanat: kyberturvallisuus, tietoturva

Siirry kurssille
Tulevat koulutukset Näytä kaikki
Kuvituskuva
0%
SEO 5: Paikallinen SEO ja äänihaut (14.5.2025)
Siirry kurssille
SEO 5: Paikallinen SEO ja äänihaut (14.5.2025)

Webinaarissa perehdymme paikallisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiin osa-alueisiin ja siihen, miten paikalliset yritykset voivat tehostaa näkyvyyttään verkossa. Opit, kuinka sisältöä kannattaa optimoida erityisesti paikallisia hakuja varten, kuten kun käyttäjät etsivät lähialueen palveluita, sekä hyödyntämään mobiilihakujen kasvavaa merkitystä asiakkaiden tavoittamisessa.

Keskustelemme myös äänihaun merkityksen kasvusta ja siitä, miten se muuttaa hakukoneoptimointia. Äänihaku edellyttää uudenlaista lähestymistapaa, sillä käyttäjät esittävät hakukyselynsä luonnollisina kysymyksinä, toisin kuin kirjoittaessaan. Webinaari tarjoaa selkeitä ohjeita ja käytännön ratkaisuja sisällön optimoimiseen niin, että se vastaa äänihaun tarpeisiin ja auttaa yritystäsi erottumaan kilpailijoista.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Avainsanat: paikallinen SEO, Google My Business, mobiilihaku, äänihaku, paikalliset haut, sisältöoptimointi, hakukoneoptimointi, puhehaku, yrityksen näkyvyys, paikallinen markkinointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
WFA: Trends and Tactics in Generative AI for Marketing Professionals (14.5.2025)
Siirry kurssille
WFA: Trends and Tactics in Generative AI for Marketing Professionals (14.5.2025)

According to WFA research, capability building and up-skilling remains one of the greatest roadblocks to (Gen) AI adoption among brands, alongside legal and ethical risks.

To help marketers navigate these challenges and overcome roadblocks, WFA is expanding its Knowledge Spotlight webinar series to focus on AI. In partnership with handpicked experts, the sessions will aim to equip marketing, legal and policy professionals with the knowledge and practical insights they need to adopt AI with confidence and drive more effective and efficient marketing communications.

Presenter: Jon Morra,Chief AI Officer, Zefr

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin automaatiosta buustia liiketoimintaan (19.5.2025)
Siirry kurssille
Markkinoinnin automaatiosta buustia liiketoimintaan (19.5.2025)

Tervetuloa maksuttomaan webinaariin, jossa sukellamme markkinoinnin automaation maailmaan erityisesti pienyritysten näkökulmasta. Tunnin mittaisessa tiiviissä koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä ja konkreettisia esimerkkejä siitä, miten markkinoinnin automaatiota voidaan hyödyntää tehokkaasti liiketoiminnan kasvun tueksi – ilman raskasta budjettia tai monimutkaisia järjestelmiä. Erityishuomio on automaation ja CRM:n yhdistämisessä.

Avainsanat: markkinoinnin automaatio, crm, automaatioprosessit, asiakasymmärrys

Kouluttaja: Heidi Kamppinen, Liana Technologies

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
SEO 6: Analytiikka ja SEO-strategian optimointi (21.5.2025)
Siirry kurssille
SEO 6: Analytiikka ja SEO-strategian optimointi (21.5.2025)

Tässä webinaarissa opit, miten voit mitata ja analysoida hakukoneoptimointisi tuloksia hyödyntämällä työkaluja, kuten Google Analytics 4. Käymme läpi, miten analytiikkaa voi käyttää SEO-suorituksen seuraamiseen ja miten saat datasta hyödyllistä tietoa verkkosivustosi kehittämiseen. Keskustelemme myös siitä, miten kampanjoiden tuloksia analysoimalla voit tehdä jatkuvia parannuksia ja pitää hakukonesijoituksesi korkealla – tai jopa parantaa niitä.

Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics

Avainsanat: SEO-analytiikka, hakukoneoptimointi, Google Analytics 4, SEO-tulosten mittaaminen, verkkosivuston kehittäminen, hakukonesijoitusten parantaminen, kampanja-analyysi, SEO-strategia, SEO-työkalut, analytiikan hyödyntäminen

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Kun asiakkaaksi tulee tekoälyagentti (27.5.2025)
Siirry kurssille
Kun asiakkaaksi tulee tekoälyagentti (27.5.2025)

Tekoälyagentit asiakkaana – miten markkinointi ja asiakaspalvelu muuttuvat? Tulevaisuudessa asiakkaasi voi olla tekoäly. Asiakaspalvelun ja markkinoinnin kenttä on murroksessa, kun ihmisasiakkaiden rinnalle nousee yhä useammin koneasiakkaita – tekoälyagentteja, jotka toimivat joko ihmisen puolesta tai itsenäisinä päätöksentekijöinä. Tämä webinaari auttaa ymmärtämään, mitä agenttien tekoäly (Agentic AI) tarkoittaa käytännössä ja miksi se muuttaa kaiken.

Avainsanat: tekoäly, ai, artificial intelligence, asiakaspalvelu, bot, botti, tekoälyagentti, b2b, tekoälykaksonen

Kouluttajat: Sirte Pihlaja, Shirute ja Valto Loikkanen, Digiole

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
SEO 7: Käytännön esimerkkejä ja toteutustapoja (28.5.2025)
Siirry kurssille
SEO 7: Käytännön esimerkkejä ja toteutustapoja (28.5.2025)

Tässä webinaarissa tutustumme ajankohtaisiin case-esimerkkeihin, jotka valottavat, miten eri kokoiset yritykset ovat sopeutuneet SEO:n muutoksiin ja hyödyntäneet AI-teknologioita hakukoneoptimoinnin tehostamiseen. Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä ja oppimiskokemuksia, jotka tarjoavat syvällistä ymmärrystä sekä perinteisistä SEO-strategioista että uusista, kehittyvistä teknologioista. Saat myös tietoa siitä, miten tekoäly muuttaa hakukoneiden toimintaa ja tietohaun käytäntöjä.

Avainsanat: SEO, tekoäly hakukoneoptimoinnissa, SEO-strategiat, hakukoneiden toiminta, tietohaku, SEO-trendit, tekoälymarkkinointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
WFA: Creativity & Leadership (28.5.2025)
Siirry kurssille
WFA: Creativity & Leadership (28.5.2025)

If you want to win at work, efficiency is not enough, strategy is not enough, and analysis is not enough.

We live in times of increasing complexity and ambiguity; even businesses that have themselves been major disruptors fear major new disruption themselves. In response, leaders are battening down the hatches: the more uncertain the world, the more they retreat into stale, established patterns of behaviour.

This is a big mistake. The only way to secure competitive advantage is to ensure that creative thinking is driving your organization. It will enable workplace satisfaction, boost performance, and encourage new ideas throughout teams. To tackle our uncertain environment - and to win in the world of future business - we all need to get serious about creativity and the potential it can unleash.

Presenter: Sue Unerman, Global Chief Strategy Officer at Brainlabs and Kathryn Jacob, OBE, ceo of Pearl and Dean

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
TV-katselun ja mainonnan uusi aikakausi (4.6.2025)
Siirry kurssille
TV-katselun ja mainonnan uusi aikakausi (4.6.2025)

TV- katselun ja mainonnan uusi aikakausi - Brändin rooli tulee olemaan tärkeämpi kuin koskaan RTL AdAlliance tulee esitelmään globaalin The New Life of The Living Room 2025 tutkimuksen, jossa keskitytään erityisesti Suomen ja Pohjoismaiden vastausdataan ja löydöksiin. Tässä tutkimuksen 4. painoksessa on mukana enemmän markkinoita kuin koskaan aikaisemmin: 14 Euroopan maata, joihin on lisätty uusina Itävalta, Puola ja Sveitsi sekä Yhdysvallat.

Avainsanat: tv-mainonta, katsojakokemus, kulutuskäyttäytyminen, brändimainonta, brändi

Kouluttajat: Aki Ronkainen ja Aleksi Ylitalo, RTL AdAlliance AB

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Saavutettavuus on brändinrakennusteko (5.6.2025)
Siirry kurssille
Saavutettavuus on brändinrakennusteko (5.6.2025)

Vain hyvä ja huono käyttökokemus jää mieleen, keskinkertainen ei kiinnosta ketään. Minkälaisen mielikuvan yrityksesi digitaaliset palvelut antavat asiakkaille? Voitko oikeasti olla jättää huomiotta ihmiset, jotka tarvitsevat saavutettavuutta, tai tarjota huonon käyttökokemuksen käyttäjillesi?

Esteettömyysdirektiivin myötä yhä useamman yksityisen sektorin yrityksen on otettava saavutettavuus huomioon palveluissaan. Mutta jopa lain ulkopuolella olevien yritysten on syytä kehittää palveluidensa käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Hyvä digitaalinen kokemus kaikille on paitsi osa sosiaalista vastuullisuutta myös merkittävä brändin rakennusteko.

Kouluttaja: Jere Havo, Selko Digital Oy

Avainsanat: saavutettavuus, WCAG, esteettömyysdirektiivi, digipalvelulaki

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Tekoäly, tekijänoikeudet ja markkinointi – kysy juristilta (10.6.2025)
Siirry kurssille
Tekoäly, tekijänoikeudet ja markkinointi – kysy juristilta (10.6.2025)

Marketing Finland seuraa tarkasti viime vuonna julkaistun EU:n tekoälyasetuksen kehittymistä ja sen vaikutuksia markkinointiin. Järjestämme jatko-osan helmikuussa järjestetylle ”AI-sisällöntuotannon juridiset kysymykset: lakimies vastaa” jälleen yhdessä IPR- ja teknologiajuristi Arttu Ahava kanssa. Esityksen Arttu Ahava käy läpi viimeaikaisia, tekoälyyn liittyviä oikeustapauksia ja viranomaisten linjauksia muun muassa siitä, kenellä (jos kenelläkään) on oikeudet generatiivisella AI:lla luotuihin teokseen, sekä oikeudenkäyntejä, joissa AI:lla on (väitetysti) loukattu muiden oikeuksia.

Lyhyen esityksen jälkeen Arttu vastaa kysymyksiin, joita osanottajilla on AI:n ja generatiivisen AI:n juridista kysymyksistä.

Avainsanat: tekoöy, ai, artificial intelligence, generatiivinen tekoäly, gen ai, juridiikka, chat gpt, dall-e, midjourney, lakimies, juristi, tekoälyasetus

Koululuttaja: Arttu Ahava, Berggren Oy

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Verkkokaupan rakennuspalikat - nyt ja huomenna (20.8.2025)
Siirry kurssille
Verkkokaupan rakennuspalikat - nyt ja huomenna (20.8.2025)

Verkkokauppa elää jatkuvassa liikkeessä. Webinaarissa pureudutaan siihen, mistä tämän päivän verkkokaupat oikeastaan rakentuvat – ja mihin suuntaan olemme menossa. Miten löytää ne ratkaisut, jotka eivät vain näytä hyvältä, vaan myös toimivat käytännössä? Aiheesta ovat puhumassa verkkokauppojen parissa vuosia työskennelleet Viskanin Jussi Moilanen ja Serkan Selcuk.

Avainsanat: verkkokauppa, tekoäly, no-code, automaatio, verkkokauppa-alusta

Kouluttajat: Jussi Moilanen ja Serkan Selcuk, Viskan

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Digitaalisten ostopolkujen optimointi (26.8.2025)
Siirry kurssille
Digitaalisten ostopolkujen optimointi (26.8.2025)

Digitaalisten ostopolkujen optimointi – personoitua ja kontekstualisoitua mainontaa Tässä webinaarissa sukellamme syvälle digitaalisten ostopolkujen optimointiin ja näytämme, miten personoitu ja asiasisällölliseen kohdentamiseen pohjaava mainonta parantaa markkinoinnin tehokkuutta eri kosketuspisteissä. 

Avainsanat: digitaalinen ostopolku, asiakaskokemus, personointi, kohdentaminen, kosketuspisteet, MRACE-malli, konversio, asiakassuhde, data

Kouluttajat: Birgitta Kemppainen ja Pasi Viinamäki, Suomen Digimarkkinointi Oy

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Vaikuttajamarkkinointi - tule ja kysy Hellapoliisilta (27.8.2025)
Siirry kurssille
Vaikuttajamarkkinointi - tule ja kysy Hellapoliisilta (27.8.2025)

Kysy Hellapoliisilta vaikuttaja-asioista Miten rakennetaan kestävä henkilöbrändi? Millaisia asioita vaikuttajan arjessa tapahtuu kulissien takana? Tule mukaan Marketing Finlandin avoimeen webinaariin "Kysy Hellapoliisilta ", jossa pitkän linjan vaikuttaja Hellapoliisi (Kati Jaakonen) vastaa osallistujien ennakkoon lähettämiin kysymyksiin.

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi, henkilöbrändi, sosiaalinen media, brändi, yhteistyö, kumppanuudet, vaikuttaja

Kouluttaja: Kati Jaakonen, Hellapoliisi Oy

Siirry kurssille
Analytiikka, data ja mittaaminen Näytä kaikki
Kuvituskuva
0%
Tehokasta mittausta Google Analytics 4:lla (12.9.2024)
Siirry kurssille
Tehokasta mittausta Google Analytics 4:lla (12.9.2024)

Tervetuloa mukaan webinaariin, jossa sukellamme syvälle Google Analytics 4:n (GA4) maailmaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin!

Koulutus on suunniteltu kaikille, jotka haluavat maksimoida GA4:n potentiaalin liiketoiminnassaan ja ottaa sen olennaiseksi osaksi digimarkkinoinnin strategiaa.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: GoogleAnalytics4, GA4, mittaaminen, konversio, tavoitteet, analytiikka, data, visualisointi, digimarkkinointi

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Datan hyödyntäminen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa (4.9.2024)
Siirry kurssille
Datan hyödyntäminen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa (4.9.2024)

Mihin kysymyksiin asiakasdata voi antaa vastauksia? Mitä tulee huomioida, kun kerätään first party dataa analysointikäyttöön ja yhdistetään dataa eri lähteistä? Mikä vaikuttaa datan laatuun ja miten sitä voidaan parantaa? Miten analytiikka jalostetaan markkinoinnin ja myynnin käyttöön?

Tervetuloa oppimaan analytiikasta, asiakasymmärryksen lisäämisestä, segmentoinnista, datan rikastamisesta sekä uuden asiakaspotentiaalin löytämisestä!

Kouluttaja: Suomen Asiakastieto

Avainsanat: data, mittaaminen, asiakastieto, analytiikka, asiakasymmärrys, segmentointi, B2C, first party data

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Hyödyt irti ROMI-mallinnuksesta (6.6.2024)
Siirry kurssille
Hyödyt irti ROMI-mallinnuksesta (6.6.2024)

Minkälainen markkinoinnin mittaaminen on mahdollista?

Miten mittaamista tehdään käytännössä?

Miten hyödynnät tuloksia markkinoijan arjessa?

Tässä webinaarissa Dagmarin asiantuntijat Ilkka Keskiväli ja Ville Fredrikson esittelevät erilaisia vaihtoehtoja markkinoinnin mittaamiselle. Saat tarkemmin selville, miten mittaamista tehdään ja erityisesti, miten hyödynnät sitä omassa arjessasi. Esittelemme hyödyntämisestä muutamia käytännön esimerkkejä, joista voit viedä parhaat opit omaan arkeesi. Koulutus soveltuu kaikille tuloksellisesta markkinoinnista kiinnostuneille markkinoijille.

Avainsanat: mittaaminen, data, tuloksellisuus, effectiveness, ROMI-mallinnus

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Kenen käsissä on brändisi tulevaisuus? (13.3.2024)
Siirry kurssille
Kenen käsissä on brändisi tulevaisuus? (13.3.2024)

Taloustutkimus Lab esittää kiinnostavia näkymiä siihen, miten ihmisiin voidaan vaikuttaa arvoihin vetoamalla, sekä miten eri sukupolvien arvot eroavat toisistaan. Lisäksi kerromme, miten sekä suomalaisten arvomaisemassa että brändien arvostuksessa on maantieteellisiä eroja, joita ei kannata jättää huomioimatta. Lopuksi avaamme vielä paikkatiedon merkitystä ja hyödyntämistä brändimarkkinoinnissa – mitä mahdollisuuksia ja haasteita paikkatiedon hyödyntämiseen liittyy.

Kouluttajat: Jaakko Madetoja ja Marko Perälahti

Avainsanat: brändi, arvot, kuluttajakäyttäytyminen, sukupolvet, brändimaisema, paikkatieto, brändimarkkinointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
AI markkinoinnin analytiikassa (29.2.2024)
Siirry kurssille
AI markkinoinnin analytiikassa (29.2.2024)

Tässä webinaarissa tutustumme tekoälyn rooliin nykyaikaisessa markkinoinnin analytiikassa. Opimme, kuinka tekoälyalgoritmit käsittelevät massiivisia tietomääriä, paljastavat trendejä ja ennustavat asiakaskäyttäytymistä optimoiden samalla markkinointistrategiat. Käymme läpi johtavia tekoälytyökaluja ja -teknologioita markkinoinnin analytiikassa. Pohdimme myös laadukkaan datan keräämisen tärkeyttä ja tekoälyn roolia datan hallinnassa. Näemme, kuinka tekoäly automatisoi datan käsittelyn mahdollistaen tarkemman analyysin. Kurssi syventyy myös tekoälyn vaikutukseen asiakassegmentoinnissa ja personoinnissa sekä ennustavan analytiikan mahdollisuuksiin markkinoinnissa.

Käsittelemme myös tekoälyn käytön haasteita, kuten tietosuojaongelmia ja algoritmien mahdollista puolueellisuutta. Lopuksi kurssi sisältää käytännön demon, interaktiivisen kysymys- ja vastausosion sekä vinkkejä lisäoppimateriaaleihin, jotka auttavat osallistujia syventymään markkinoinnin analytiikan ja tekoälyn maailmaan.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: markkinoinnin analytiikka, data, tekoäly, algoritmi, asiakaskäyttäytyminen, markkinointistrategia, asiakassegmentointi, personointi

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Analytics 4 markkinoinnin ja myynnin apuna (22.8.2023)
Siirry kurssille
Google Analytics 4 markkinoinnin ja myynnin apuna (22.8.2023)

Google Analytics 4 on ollut kaksi kuukautta käytössä - mitä nyt?

Universal Analytics lopetti datan tallentamisen heinäkuun alussa, noin kaksi kuukautta sitten. Osa organisaatioista on suunnitellut Google Analytics 4 version käyttöönoton hyvissä ajoissa, mutta jotkut ovat luottaneet Googlen automaattiseen päivitykseen. Niin tai näin, miten voit varmistaa, että GA4 on varmasti hyödyllisessä käytössä? Miten markkinointi & myynti toimivat yhdessä, ja miten toimitaan dataohjautuvasti digitaalisessa maailmassa?

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytiikka, dataohjautuvuus, ga4, Google Analytics, markkinoinnin mittaaminen, mittaaminen, seuranta, tiedolla johtaminen, universal analytics

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Data ja AI – Avain liiketoiminnan menestykseen (14.6.2023)
Siirry kurssille
Data ja AI – Avain liiketoiminnan menestykseen (14.6.2023)

Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.

Sarjan kolmannessa osassa keskitymme dataan ja tekoälyyn ja niiden tuomiin muutoksiin toimintaympäristössä.

Kouluttajat: Antti Kallio, Iida Marjosalmi, Tiitus Kareno, Laura Laamanen

Avainsanat: AI, AI-työkalut, analytiikka, data, data-analyysi, datalla johtaminen, datan mittaaminen, datavisualisointi, liiketoiminnan kehitys, liiketoiminta, mallinnus, mittaaminen, tekoäly, visualisointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 2 (10.5.2023)
Siirry kurssille
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 2 (10.5.2023)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä kaksiosaisessa koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä asioita ja asetuksia sekä tutustutaan Google Stackin neljään analytiikkatyökaluun: Google Tag Manageriin, Google Analyticsiin, Data Studioon ja Optimizeen. Koulutuksessa käydään lyhyesti läpi myös Google Analyticsin historiaa ja Universal Analyticsin sekä GA4:n eroja.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytiikka, data studio, ga4, Google Analytics, google stack, markkinoinnin mittaaminen, mittaaminen, optimize, seuranta, Tag manager, universal analytics

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 1 (3.5.2023)
Siirry kurssille
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 1 (3.5.2023)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytiikka, data studio, ga4, Google Analytics, google stack, markkinoinnin mittaaminen, mittaaminen, optimize, seuranta, Tag manager, universal analytics

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 5 (12.10.2022)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 5 (12.10.2022)

Datavisualisointikoulutus päättäjille ja tiedon tuottajille -koulutuksessa opit, miten datavisualisointi mahdollistaa tiedon analysoinnin tavalla, joka parantaa päätöksentekoa, mutta tekee myös tiedon jakamisesta koko organisaatiolle ja sidosryhmille helpompaa ja ymmärrettävämpää. Koulutus sisältää esimerkkejä, miten datavisualisointi kääntää usein vaikeasti hahmotettavat datakokonaisuudet uusiksi oivalluksiksi. Koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten voit hyödyntää datavisualisointia omassa työssäsi. Koulutus on sopiva kaikille, jotka sekä tekevät päätöksiä että tuottavat tietoa päätöksenteon polttoaineeksi.

Kouluttaja: Emilia Lillberg

Avainsanat: asiakasdata, datan analysointi, datan mallinnus, datavisualisointi, markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 4 (5.10.2022)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 4 (5.10.2022)

Kuinka digitaalisessa markkinoinnissa kerättyä dataa tulisi hyödyntää? Tässä osiossa käydään läpi erilaisia datalähteitä ja datan hyödyntämisen vaihtoehtoja. Lisäksi käydään läpi erilaisia analysointimetodeja ja mitä niiden pitäisi tuottaa päivittäisessä työssä.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 3 (28.9.2022)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 3 (28.9.2022)

Mitä digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa tulee huomioida tänä päivänä? Tässä osiossa käydään läpi lainsäädäntöä ja muuttunutta tilannetta evästeiden osalta sekä kuinka avainmittaristo sekä sivustojen tai sovellusten mittaamisen toteutus tulisi tehdä. Lisäksi otetaan kantaa mm. Google Analyticsin uuteen 4 versioon sekä katsotaan konkreettisia esimerkkejä suoraan käyttöliittymästä.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, tuloksellisuus

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 2 (21.9.2022)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 2 (21.9.2022)

Miten markkinoinnin mittaamisessa kannattaa ottaa huomioon ja miten siinä pääsee käytännössä eteenpäin. Tässä osiossa käydään läpi mitä markkinoinnin mittaaminen tarkoittaa, millaisia keinoja siihen tänä päivänä on ja sudenkuoppia kannattaa välttää ensimetreillä. Saat käytännön läheisiä vinkkejä ensiaskeleista ja erityisesti siitä, miten mittaamisen mantraa kannattaa organisaatiossa julistaa.

Kouluttaja: Mika Hyötyläinen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, Markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, Markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, tuloksellisuus

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 1 (14.9.2022)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 1 (14.9.2022)

Mistä markkinoinnin tuloksellisuudessa on oikein kyse ja miksi se on tärkeää? Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa käydään läpi, mitä markkinoinnin tuloksellisuus käytännössä tarkoittaa ja mitä sen osoittaminen merkitsee markkinoinnin roolin suhteen yrityksessä. Kuulet myös käytännön läheisiä tarinoita markkinoinnin tuloksellisuusajattelun viemisestä kahteen organisaatioon.

Kouluttaja: Mika Hyötyläinen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten, mittaaminen, mittaaminen, tuloksellisuus

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
How to boost customer engagement and data collection (7.9.2022)
Siirry kurssille
How to boost customer engagement and data collection (7.9.2022)

How to use interactive marketing campaigns to boost your customer engagement and data collection strategies?

Did you know that consumers are twice as likely to engage with a brand if interactive content is used?
Have you ever wondered how to build lasting relationships with your audience?
Do you need help with your data collection strategies?
Are you worried about the upcoming demise of third-party cookies?

Speaker: Gilles Lenaerts

Avainsanat: asiakasdata, CRM, customer analysis, asiakasanalysointi, customer insight, customer understanding, asiakasymmärrys, data, data-driven, data-driven marketing, datadriven marketing, first party data, interactive marketing, interaktiivinen markkinointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2 (13.5.2022)
Siirry kurssille
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2 (13.5.2022)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.

Sisältö (osa 2):
• Tavoitteet (konversiopisteet) GA4:ssa
• Räätälöidyt dimensiot ja metriikat GA:ssa
• Mainonnan yleisöjen rakentaminen GA4:ssa
• Verkkokaupan seuranta GA4:n avulla
• GA4 implementaation testaaminen
• Google Tag Managerin hyödyntäminen (ns. tuplatägitys)
• GA4 implementaation arvioiminen
• Standardiraportit GA4:ssa
* Universal Analytics ja GA4 datan vertailu

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, Google Analytics

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 1 (6.5.2022)
Siirry kurssille
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 1 (6.5.2022)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.

Sisältö (osa 1):
• Google Analyticsin kehityshistoria
• Universal Analytics propertyn kevyt auditointi
• Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n erot
• Google Analytics 4:n uudet ominaisuudet
• Näkymät ja filtterit GA4:ssa
• Tapahtumien (eventien) muuntaminen GA4-muotoon

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, Google Analytics

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan tv-mainontaan (12.4.2022)
Siirry kurssille
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan tv-mainontaan (12.4.2022)

TV on perinteikäs mainonnan väline, jolla on yhä runsaasti potentiaalia. Tässä koulutuksessa tarkastellaan TV-sisältöjen mittaamisen menetelmiä ja opetellaan ymmärtämään dataa, jota TV-tutkimukset tuottavat.

Koulutus tarjoaa case-esimerkkejä tv-sisältöjen mittaamisesta. Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat tietää tv-mainonnasta koottavasta datasta ja markkinoinnin tehokkuuden mittaamisesta.

Kouluttajat: Anna-Leena Lamberg, Petri Karppinen

Avainsanat: markkinointi, mediamittaus, tv, tv-mainonta

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan radiomainontaan (17.3.2022)
Siirry kurssille
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan radiomainontaan (17.3.2022)

Puheohjelmat, podcastit ja erilaisissa tilanteissa kuunneltavat radiokanavat kasvattavat suosiotaan. Radiomainonta onkin tehokas keino tavoittaa kuulijat tien päällä, arkiaskereissa kotona ja julkisissa tiloissa. Tässä webinaarissa syvennytään radiomainonnan suunnitteluun sekä mittaamisen menetelmiin, ja tutustutaan dataan, jota radio-tutkimuksilla voi tavoittaa.

Koulutus antaa yleiskuvan siitä, miten radionkuuntelua Suomessa mitataan ja minkälaista dataa tutkimuksesta saadaan.
Käymme myös läpi suomalaisten radionkuuntelutottumuksia sekä viime vuosien kuuntelutrendejä.

Kouluttaja: Mervi Raulos, Arja Suominen

Avainsanat: data, radio, mediamittaus

Siirry kurssille
Kuvituskuva
Analytiikka, luovuus, johtajuus (26.1.2022)
Siirry kurssille
Analytiikka, luovuus, johtajuus (26.1.2022)

Analytiikka, luovuus ja johtajuus – suomen- ja englanninkielinen webinaaritallenne datan hyödyntämisestä markkinoinnissa.

Tässä tallenteessa paneudutaan mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Millaisella datalla voi toteuttaa tehokasta markkinointia ja mitattavia vuoropuheluita kaikissa kohtaamispisteissä
  • Mitä tekee Growth Analyst tuloksellisuuden hyväksi
  • Millainen on toimiva Data Strategy Framework
Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Konversio-optimointi (7.10.2021)
Siirry kurssille
Konversio-optimointi (7.10.2021)

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: growth, johtaminen, kasvu, skills, taidot

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Datan analysointi (23.9.2021)
Siirry kurssille
Datan analysointi (23.9.2021)

Tallenteessa käydään läpi datan analysoinnin erilaisia mahdollisuuksia. Pääsääntöisesti valmennus keskittyy markkinoinnin dataan ja heuristiseen analysointiin. Tämän lisäksi tallenteessa käydään läpi Google Analyticsiin tallennettavaa ja dashboardissa näytettävää dataa. Webinaari antaa ymmärryksen siitä, mitä dataa on syytä tarkkailla ja miten tyypillisimpiä analysointeja tehdään. 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analysointi, analytiikka, data, mertanen

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Analytiikan suunnittelu (26.8.2021)
Siirry kurssille
Analytiikan suunnittelu (26.8.2021)

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käytiin läpi kuinka markkinoinnin analytiikkaa ja etenkin verkkosivuston, mobiilisovelluksen sekä digitaalisten mainontakanavien mittausta voi suunnitella. Koulutuksen aikana annettiin vinkkejä kuinka voit selvittää datan tallentamista ja erilaisia datan lähteitä. Mittaamisen suunnitteluun sekä avainmittareiden määrittelyyn käytetään jatkojalostettua REAN-mallia (vrt. markkinoinnin AIDA-malli). 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: datan analysointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys (11.5.2021)
Siirry kurssille
Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys (11.5.2021)

Hälyttävän suuri osuus markkinoinnin automaatioprojekteista jää puolitiehen. Ne tehdään liian teknisestä näkökulmasta ja asiakas on vaarassa unohtua. Automaatioprojekti syö paljon aikaa ja rahaa, joten tukevan perustan rakentaminen on tärkeässä roolissa. Tässä webinaarissa saat vastauksen siihen, miten markkinoinnin automaatio, palvelumuotoilu ja kasvuhakkerointi liittyvät toisiinsa.

Kouluttaja: Jussi Saunamäki

Avainsanat: asiakaspolku, asiakasymmärrys, automaatio, automation, customer insight, insight, marketing automation, markkinoinnin automaatio, ostopolku, sisältömarkkinointi, customer journey

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Dataohjattua uusasiakashankintaa (28.1.2021)
Siirry kurssille
Dataohjattua uusasiakashankintaa (28.1.2021)

Mistä on tulevat asiakkaat tehty? Miten mallinnat voittavan datan hallinnan konseptin?

Datalla johtamisesta puhutaan paljon. Suurin osa puheista kuitenkin alkaa liidistä, kulkee myyntiprosessiin ja sieltä edelleen tilauksiin. Myynti ja markkinointi tekee kuitenkin todella paljon toimenpiteitä ennen kuin suspekti-prospekti päätyy varsinaiseen myyntiputkeen. Miten näitä toimenpiteitä voidaan tehostaa, ja ymmärtää paremmin erityyppisten yritysominaisuuksien vaikutusta lopputulokseen? Miten jalostunut ymmärrys viedään CRM prosessiin?

Kouluttaja: Tom Berg, Strike Communications Oy

Avainsanat: asiakashankinta, data, datan mallinnus, liidit, myynti, uusasiakashankinta

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Optimize (3.12.2020)
Siirry kurssille
Google Optimize (3.12.2020)

Koulutuksessa tutuksi tulevat Google Optimize – testaaminen ja konversio-optimointi, konversio-optimoinnin aloitus, Google Optimizen käyttöönotto, erilaiset testaus- ja personointimahdollisuudet ja Esimerkki A/B/x testin toteuttamisesta. 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: FIN, Google, marketing measurement, markkinoinnin mittaaminen, metrics, optimization, optimize, optimointi

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Data Studio (24.11.2020)
Siirry kurssille
Google Data Studio (24.11.2020)

Google Data Studio -koulutuksessa aiheina on datan visualisointi ja jakaminen organisaatiossa,  organisaatioiden erilaiset datalähteet ja siiloutumisen haaste, datan yhdistämisen vaihtoehtoja (dashboard tai Marketing Data Warehouse), Google Data Studion käyttöönotto ja erilaiset datalähteet (sekä connectorit), datan hakeminen Google Analyticsista ja dashboardin luominen, parhaat käytännöt datan visualisoimiseksi, datalähteiden yhdistäminen ja avainmittareiden laskeminen kaavoilla sekä Dashboardin jakamisen vaihtoehdot. 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, data, FIN, Google, Google Data Studio, Google marketing platform, marketing measurement, markkinoinnin mittaaminen, metrics

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
AI & advertising, a consumer perspective (23.11.2020)
Siirry kurssille
AI & advertising, a consumer perspective (23.11.2020)

Digital advertising is a booming industry, and the primary business model sustaining the internet, humanity’s most important communications tool. But a new report, authored by Harriet Kingaby from the Conscious Advertising Network, argues that more needs to be done to protect consumers as AI-powered advertising grows more pervasive and sophisticated.

Speaker: Harriet Kingaby

Keywords: AI, consumers, data, ENG, juridiikka, kuluttajat, laki, law, mainonta, marketing technology, markkinointiteknologia, tekoäly

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Google Tag Manager 2020 (20.10.2020)
Siirry kurssille
Google Tag Manager 2020 (20.10.2020)

Google Tag Manager - nykyaikainen ja kustannustehokas tapa erilaisten markkinoinnissa tarvittavien koodien hallintaaan • Google Marketing Platform järjestelmät, niiden keskinäinen linkitys sekä linkitys mainonnanhallinnan järjestelmiin • Mitä Google Analytics mittaa oletusarvoisesti? • Tietosuoja ja tietosuojavaltuutetun nykylinjaus: evästeilmoitus ja evästeiden hallinta • Tag Managementin periaatteet ja vaikutus datan määrään sekä laatuun • Google Tag Managerin asennus ja varautuminen konversio-optimointiin (Google Optimize) • GTM käyttöoikeuksien ja julkaisuprosessin parhaat käytännöt • Erilaiset muuttujat (variables), tägit (tags) ja laukaisusäännöt (triggers).

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: ePrivacy and cookies, ePrivacy ja evästeet, FIN, Google Analytics, Google marketing platform, Google markkinointi alusta, Google Tag Manager, Google työkalut, tags, tagit

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
How to boost your most important KPIs and increase your ROI with interactive marketing (1.10.2020)
Siirry kurssille
How to boost your most important KPIs and increase your ROI with interactive marketing (1.10.2020)

What is interactive marketing and how do you use it to increase website traffic? How do you turn website visitors into leads or new users? In this webinar, our international partner Qualifio and their experts will show us how to boost our most important KPI’s with interactive marketing. 

Speaker: Gilles Lenaerts

Keywords: creativity, luovuus, digital marketing, digitaalinen markkinointi, interactive marketing, interaktiivinen markkinointi, KPI, leads, liidit, ROI

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin ja myynnin yhteismittarit (26.5.2020)
Siirry kurssille
Markkinoinnin ja myynnin yhteismittarit (26.5.2020)

Tässä webinaarissa käydään läpi, millaisia yhteismittareita on markkinoinnille ja myynnille ja mitkä tekijät tulee ottaa huomioon näitä rakentaessa.

Kouluttaja: Toni Keskinen, Antti Vassinen, Jesse Ketonen

Avainsanat: budget, budjetti, change, muutos, customer journey, asiakaspolku, FIN, KPI, marketing indicators, markkinoinnin mittarit

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Datasta Insightiin (22.4.2020)
Siirry kurssille
Datasta Insightiin (22.4.2020)

Polku markkinoinnin datasta ymmärrykseen: aineistot, osaaminen ja järjestelmät / Data meets creativity, kuinka sovittaa luovuus ja data yhteen?

Kouluttajat: Antti Vassinen, Jesse Ketonen, Jarkko Puranen, Jaakko Rantala

Avainsanat: data, FIN, insight, mittaaminen

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 4 (5.3.2020)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 4 (5.3.2020)

Kouluttaja: Antti Kallio

Avainsanat: FIN, KPI, Marketing indicators, Markkinoinnin mittarit

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 3 (5.3.2020)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 3 (5.3.2020)

Kouluttaja: Pekka Rantamoijanen

Avainsanat: digital marketing, digitaalinen markkinointi, FIN, marketing indicators, markkinoinnin mittarit

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 2 (5.3.2020)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 2 (5.3.2020)

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, data, ePrivacy and cookies, ePrivacy ja evästeet, FIN, Google Analytics, Google Data Studio, marketing indicators, markkinoinnin mittarit

 

Siirry kurssille
Kuvituskuva
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 1 (5.3.2020)
Siirry kurssille
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 1 (5.3.2020)

Markkinoinnin mittaamisen ja mittareiden koulutuksessa käydään läpi miten markkinoinnin mittaristoa tulisi lähteä rakentamaan, mitkä asiat ovat oleellisia mitata sekä mitä työkaluja näihin kannattaa käyttää. Koulutuksessa on mukana myös kiinnostavia Case-yrityksiä ja heidän parhaiksi todettuja keinoja monikanavaisen markkinoinnin mittaamiseen.

Kouluttaja: Teemu Neiglick

Avainsanat: data, FIN, machine learning, koneoppimismalli, marketing indicators, markkinoinnin mittarit, ROI

Siirry kurssille
Ei lisää kursseja.
Ohita
Tunnisteet
  • Analytiikka & data & mittaaminen
  • Arkistojen aarteet
  • Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu
  • B2B Markkinointi
  • Brändäys
  • Digitaalinen markkinointi ja mainonta
  • Englanninkieliset koulutukset
  • Johtaminen ja strategia
  • Juridiikka
  • Kansainvälinen markkinointi
  • Kirjat ja oppaat
  • Kumppanimme kouluttavat (kaikille avoin)
  • MAKSUTTOMAT KOULUTUKSET
  • Markkinoinnin psykologia
  • Muut
  • Myynti ja markkinointi
  • RÄÄTÄLÖIDYT KOULUTUKSET
  • Sosiaalinen ja muu media
  • Tehtäväkurssit
  • Trendit
  • TULEVAT KOULUTUKSET
  • Vaikuttajamarkkinointi
  • Vastuullisuus
  • Verkkosivujen kehitys ja optimointi
  • Videot & animaatiot & audio
  • Viestintä
  • Webinars in English
  • WFA webinars


Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
Hanki mobiilisovellus
Sivuston käytänteet

Saavutettavuusseloste

Etusivu
  • Suomi ‎(fi)‎
    • English ‎(en)‎
    • Suomi ‎(fi)‎
    • Svenska ‎(sv)‎
Etusivu
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Linkedin
Powered by Mediamaisteri
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Tietosuojaseloste
Continue
x