Vaikuttajien ja vaikuttajayhteisöjen äänitorvi
Marketing Finland tarjoaa ammattimaisesti vaikuttajan ammattia harjoittaville sekä vaikuttajayhteisöille forumin, jossa keskustellaan alaan liittyvistä ajankohtaisista teemoista, opitaan yhdessä sekä vaikutetaan alaan liittyvään sääntelyyn. Keskustelua käydään vaikuttajien omissa Vaikuttajaforumeissa, MRKTNG.fi mediassa sekä Marketing Finlandin työryhmissä ja seminaareissa. Marketing Finlandin jäsenet edustavat yli 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista minkä takia keskustelu tavoittaa alan tärkeimmät päättäjät. Marketing Finlandin jäseneksi voivat hakea kaikki yritykset tai ammattimaisesti vaikuttajan ammattia harjoittavat toimijat. Jäsenyyden hyväksyy Marketing Finlandin hallitus.
Marketing Finlandin jäsenyys vaikuttajille
Tarjoamme ammattimaisesti vaikuttajamarkkinointia tekeville mahdollisuuden olla osa markkinoinnin ja viestinnän johtavaa yhteisöä, vaikuttaa oman alan kehitykseen sekä oppia laajemmin markkinoinnista ja viestinnästä. Vaikuttajajäsenenä saat seuraavat edut:
- Pääsy Vaikuttajafoorumiin kerran kvartaalissa
- Marketing Finland Academy -lisenssin (ovh. 239€ /kk + alv. 24%)
- Uutiskirjeen kautta ensikäden tietoa alan kehityksestä
- Mahdollisuus päästä alan kilpailujen tuomaristoon
- Pääsy jäsenportaaliin, jossa ohjeita ja vinkkejä vaikuttajille
- Pääsy vaikuttajien WhatsApp ryhmään
- Valmiiksi neuvoteltuja jäsenetuja
Marketing Finlandin jäsenyys vaikuttajayhteisöille
Liittymällä jäseneksi tuot organisaatiosi osaksi alan johtavaa yhteisöä, joka vaikuttaa aktiivisesti ja jossa opit alan kehityksestä. Marketing Finlandin yritysjäsenyys koskee koko henkilöstöäsi, joka voi osallistua työryhmätoimintaan sekä koulutuksiin. Vaikuttajayhteisönä henkilöstösi saa samat edut kuin vaikuttajat, mutta myös lisäksi:
- Samat edut kuin vaikuttajilla
- Pääsy Marketing Finlandin työryhmiin
- Maksuttomat neuvontapalvelut
Ohjeita onnistuneeseen vaikuttajamarkkinointiin
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä on kasvussa Suomessa sekä maailmalla. Yritykset haluavat noudattaa tiukasti vaikuttajamarkkinoinnin sääntöjä, mutta haasteena on ollut alan puutteellinen ja osittain ristiriitainen sääntely. Siksi Marketing Finland järjestää jäsenilleen aiheeseen liittyvää koulutusta ja tekee yhteistyötä mm. Kuluttaja- ja kilpailuviraston sekä vaikuttajayhteisöjen kanssa selkeiden ohjeiden luomiseksi. Marketing Finland on ollut mukana suunnittelemassa Kilpailu- ja kuluttajaviraston julkaisemaa vaikuttajamarkkinoinnin linjausta, joka julkaistiin keväällä 2019. Lisäksi olemme tuottaneet seuraavia Markkinoinnin työkalupakista löytyviä tukimateriaaleja:
- Ohje yhteistyösopimuksen laatimiseen vaikuttajan kanssa
- “Vaikuta hyvin” -ohjeistus, jossa huomioidaan myös yritysten arvot